Освіта та культура на території сучасної Мексики розвивалися протягом декількох тисячоліть: народи майя та ацтеків мали свої писемність, мови, мистецтво і культуру. Після завоювання Мексики іспанськими конкістадорами у п'ятнадцятому столітті основною мовою освіти стає іспанська мова; із тих часів фактично розпочинається розбудова системи освіти Мексики в сучасному її вигляді.
Мексиці вдалося значно скоротити рівень неписьменності протягом останніх років, скоротивши її з 9,2% (6055000 неграмотних) у 2000 році до 7,9% (5915000 осіб) у 2007 році, що робить країну близькою до досягнення Цілей розвитку тисячоліття, пов'язаних з грамотністю. Міністерство освіти Мексики опубліковано 4 вересня 2008 року бюлетень під назвою "Мексика близька до досягнення мети тисячоліття в галузі розповсюдження грамотності та охоплення освітою". Станом на 2009 рік Мексика характеризувалась рівнем грамотності населення у 98,1%.
Одним з найбільших досягнень в публічній освіті стало заснування Мексиканської національної комісії з безкоштовних підручників, що забезпечує сьогодні кожного учня початкової школи навчальними посібниками. Сьогодні існують підручники на різних індіанських мовах Мексики, а посібники для дітей з вадами зору.
Шкільна освіта серед індіанських народів отримала перші поштовхи до розвитку із запровадженням двомовної початкової освіти з 1960 року в общинах корінних народів, але після конституційної реформи середини дев'яностих ці програми мають ще більший успіх.
Мексика була першою країною, яка створила в 70-і роки ХХ століття систему дистанційної середньої освіти за допомогою супутника, спрямовану на жителів малих міст та громад, розташованих у важкодоступних місцях. У 2005 році ця система охоплювала вже 30 тис. шкіл, 3 млн. учнів та 300 тис. вчителів, які отримують попередньо записаний навчальний матеріал через супутник компанії "Edu-СБ"за допомогою телеконференцій і відеоконференцій. Школи, які використовують цю систему, називають у Мексиці "телесекундаріями". Мексиканський супутник транслює освітні програми також до деяких країн Центральної Америки і деяких районів Колумбії, використовується в південних штатах США як метод білінгвістичної освіти.
Професійна освіта в Мексиці поділяється в залежності від ступеня знань, що надаються (університет або інститут) та типу власності (і оплати за навчання) - (державна чи приватна).
На 21 вересня 1551 припадає створення першого університету - Королівського та Папського університету Мексики, що відкрив свої курси для студентів 25 січня 1553 року. 22 вересня 1910 року заснований Національний автономний університет Мексики (УНАМ) - Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM) був заснований під назвою "Національний університет Мексики". Він відомий трьома лауреатами Нобелівської премії: Октавіо Пас (література), Альфонсо Гарсія Роблес (премія миру) та Маріо Х. Моліна (хімія). НАУ пишається своєю багатою історією та внеском у розвиток Мексики, найбільшими дослідницькими корпусами. Станом на 2010 рік НАУ визнано найбільш важливим генератором наукових досліджень в країні, серед мексиканських університетів у ньому набула розвитку найбільша різноманітність наукових дисциплін.
_
_
Національний політехнічний інститут (IPN - Instituto Politécnico Nacional) був заснований в Мехіко в 1936 році під час правління президента Ласаро Карденас-дель-Ріо. Будучи спрямованим на здійснення революційних ідеалів реконструкції країни, прагнучи забезпечити професійну освіту для найбільш знедолених класів, він також є стимулом для розвитку промисловості і економічного розвитку країни. Інститут має високі академічні стандарти, є одним з найпрестижніших навчальних закладів у Мексиці і лідером в області передової технічної та професійної підготовки в галузі управління, науки, техніки і нових технологій.
_
Іншим навчальним закладом є Автономний Метрополітенський університет (UAM - Universidad Autónoma Metropolitana), заснований в 1974 році указом президента Мексики Луїса Ечеверрії. Має чотири кампуси розташовані на околиці Мехіко: Ці одиниці Аскапотсалько, Кукахімальпа, Істапалапа та Хочімілько.
Педагогічна модель технологічних університетів є важливою ланкою в мексиканській системі вищої освіти. Її поява в 1991 році є продуктом досліджень, проведених Міністерством освіти, яке здійснило порівняння навчальних схем в Мексиці з такими країнами як США, Канада, Німеччина, Японія і Франція. Ці установи перетворилися в децентралізовані державні заклади. Очікується, що випускники технологічних університетів використовуватимуть свої навички для стимулювання економічного розвитку у своїх громадах. У 2009 році налічувалось 73 технологічних університети у 29 штатах країни.
Наукова діяльність у Мексиці координується Мексиканською академією наук та Національною Радою із розвитку науки і технологій.